Klachtenregeling

Massage Hoogland valt onder het klacht- en tuchtrecht van beroepsvereniging VBAG. Hieronder staat beschreven wat dat inhoud en hoe je met een klacht kunt omgaan.

Stap 1: maak het aan mij kenbaar.
Uiteraard doe ik er alles aan om jou op een goede en respectvolle manier zorg te bieden. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Maak deze kwestie dan alsjeblieft zo snel mogelijk aan mij kenbaar. Wellicht is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit.

Stap 2: klachtenfunctionaris.
Komen we er samen niet uit, dan kan je kosteloos terecht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
Conform de Wet kwaliteit klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) is elke zorgaanbieder verplicht zijn cliënten toegang te bieden tot een onafhankelijke klachtenfunctionaris.
De onafhankelijke klachtenfunctionaris van VBAG is werkzaam bij Quasir. Quasir is het expertisecentrum voor klachtenmanagement in de zorg- en welzijnssector.
De klachtenfunctionaris ondersteunt je onder andere bij het formuleren van jouw klacht of onvrede en kan eventueel optreden als bemiddelaar.

Je kunt Quasir bereiken op de volgende wijze:
via email: (bemiddeling@quasir.nl t.a.v. coördinator klachtenbemiddeling)
per telefoon: 06 4844 5538.

Stap 3: geschillencommissie.
Als de inzet van de klachtenfunctionaris of de wijze waarop jouw onvrede of klacht is afgehandeld voor jou onbevredigend is, dan kun je je wenden tot de geschillencommissie. Deze geschillencommissie is onafhankelijk van alle partijen en gespecialiseerd in de integratieve zorg. Een uitspraak van de geschillencommissie over jouw klacht (geschil) is bindend, zowel voor jou als de therapeut.
Een geschil indienen bij de geschillencommissie kost € 50.
De geschillencommissie doet binnen zes maanden uitspraak over jouw klacht.
De klachtenfunctionaris kan je informatie geven over hoe je een geschil kunt indienen.

Voor meer informatie zie https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/

Scroll naar boven